טיפול רגשי לילדים

הפרעת קשב וריכוז

ויסות רגישות חושית

טיפול במשחק

שאלות נפוצות בטיפול רגשי לילדים

אני רואה חשיבות רבה במעורבות ההורה בתהליך הטיפולי של הילד. לכן מסגרת הטיפול מובנה באופן כזה שבסוף כל מפגש ההורה מוזמן ל 10-15 דקות אחרונות בהם מתאפשר לילד לשתף את ההורה בתכנים שעלו בטיפול. לשלב זה יש ערך רב מכמה סיבות:

  • לילד מתאפשר רגע מיוחד בו הוא יכול להביעה את עולמו הפנימי מול ההורה אשר לא מקבל ביטוי ביום יום. כמו היה רוצה לומר, אמא אבא תראו את מה שאני עובר, תהיו גאים בי על איך שאני מתמודד.
  • להורה יש הזדמנות להרגיש את מהלך הטיפול ולהישאר בלב העניין מבלי ללחוש מנותק מהתהליך הרגשי שהילד שלו עובר.
  • בזמן זה שההורה נכנס לחדר מתאפשר לי לראות באופן ישיר את הקשר בין ההורה והילד דבר שמלמד אותי רבות על עולמו ומאפשר לי לתת הדרכה להורה כיצד נתן לתמוך בתהליך באמצעות שנויים שאפשר לעשות בבית.

יש לומר שבפרק הזמן הזה אי אפשר לדבר על הכול בנוכחות הילד ובמידה שיש צורך ניתן לקבוע פגישה מלאה איתי בה נוכל לדבר על הדברים בחופשיות. כמובן במפגש הראשוני ההורה מוזמן להישאר עם הילד בחדר עד ששניהם מרגישים מספיק בנוח ויש תחושה שהילד יכול לאפשר להורה לחכות לו בחוץ.

ילדים עשויים להתנגד להגיע לטיפול ממגוון סיבות, חלק מהסיבות ברורות לנו כגון קושי להתמודד עם מצבים חדשים, תחושת בושה לחשוף את עצמם, נטייה לסרב להורים כחלק ממאבקי כוח. לעתים הסיבות עשויות להיות לא ברורות ומתגלות במהלך הטיפול עצמו. כהורים התפקיד שלנו הוא לפעול לטובת הילדים גם אם ברגע מסוים הם מתנגדים ולא משתפים פעולה. ההורות מלאה ברגעים בהם אנו נדרשים להניעה את הילד לפעולות שמנקודת מבטינו הם למענו גם אם הוא לא אוהב אותם, כמו צחצוח שניים, לחגור חגורת בטיחות או ללכת לבית הספר. כשעולה צורך לקחת את הילד לטיפול לרוב הוא לא מבין לאן הוא מגיע, ולמה לוקחים אותו, חשוב שהמסר יהיה שכל אדם יכול לעתים להיעזר במישהו כדי להתמודד עם קשיים, על מנת שנוכל במפגש הטיפולי לאפשר לו ילדות שמחה ובריאה. על אף המחויבות של ההורה למפגש הטיפולי אי אפשר לכפות על הילד את המפגשים. לאחר שההורה והילד מגיעים למפגש הראשוני תפקיד המטפל להצליח למוסס את ההתנגדויות וליצור קשר שבמהלך הזמן יהיה בו שילוב בין הבעת רגשות מורכבים והנאה מחוויית המפגש.

לא פשוט להכיר בכך שהילד שלך מתמודד עם קושי משמעותי שמשפיע על שמחת חייו וההתפתחות הבריאה כפי שהייתם רוצים שתהיה. לעתים אתם כהורים הם אלו שמרגישים שיש משהו לא כשורה, ולעתים תשומת הלב לקושי של הילד עולה מתוך המסגרת החינוכית. קשיים חברתיים, פחדים, התנהגות שלא מותאמת לגיל, הפרעת קשב וריכוז, התפרצויות זעם, קושי בדחיית סיפוקים וקבלת סמכות הם דוגמאות נפוצות לאתגרים שילדים מתמודדים אתם. במידה והקשיים נמשכים זמן רב או שהם מתבטאים באופן קיצוני אז מומלץ לפנות לטיפול רגשי שיוכל לסייע לילד ולכם.

דילוג לתוכן